Thursday, March 6, 2014

Hidup Untuk Makan~Episod 4

Ehem..ohoii..
dah lama tak cite pasal makan..
Memang aku sengaje buat diri sendiri lapar..kau pon lapar..kruk kruk kruk..
Sejak akhir2 ni aku  tak sempat nak menulis pasal aku bizi..
Yela kebizian aku sudah menyamai kebizian Kak Mah aka Rosmah Mansor..
Malam ni kepala hotak aku yg tak berjambul ni nk post pasal makan mmg tak leh nak sekat2 la..
Ikut perangai mmg tebiat nk amik gambo makanan sokmo pastu post kat instagram la, wechat la, fb la..
Walaupon ade org kate itu mental tapi bg aku..suka hati aku dan diorg la post gamba makanan sampai terliur org lain tgk..tak salah laa..
Kite just amik konsep Sharing asalkan jgn sampai menimbulkan riak dan jugak fitnah..ye adik2..
Kdg2 gamba makanan ni adelah satu bentuk kesenian jugaks..

Tapi post ni aku nk bebel pasal tempat makan je dulu..dishes yg aku masak nnti post yg akan datang la..
Sila mula..

@Restoran Gulai Panas
Sebelum antor adik aku ke tempat belajo dia kat Bandar Baru Bangi, dia ajak aku pi mkn sini..
nama kedai ala2 mskn kampung waktu lunch tp time malam sume ade, goreng2, western dan sup2..

Boleh tahan Nasi goreng dia RM8 ade mcm2..udang celup tepung 2,3 ekor, sosej, telur dadar sikit, dan daging msk merah..Ok la

Tapi beger bakar ni la aku tak leh lupa..daging dia sgt juicy gitu walaupon yg lain2 bese aje dari segi saiz..RM5++
Tengokla cheese meleleh dia..hmmm sedapnyer rase nk pegi lg..


Tahun lepas aku pergi outstation kat @Teluk Kemang, PD..Pastu boss makan kat sini..ya ampun sgt la puas hati dan sedapnye rase ikan siakap 3 rase ni..restoren ni betul2 tepi jalan besor tapi aku tak ingt nama restoren tu..macam takdek motif plak aku citer ni tp tengok jela gambo dibawah..



Lepas meeting habes kat Bangsar South dgn TnG, kami pon makan kat sini-- @Balifeel
memang tak feel Bali pon..campur2 makanan nyer..Ok la rasenye bg aku yg lapar tahap gaban mengamuk lepas meeting berjam2..tak ingat harga tp mungkin RM15++


Kat @pekan Sungai Besi mmg banyak org jual makanan..mcm syurga makanan plak..gerai2 tepi jalan tu mmg harga standart dari pagi sampai la malam..Ayam panggang/ itik panggang ni sebenarnya sedap jgk kuah sambalnyer..
Tapi sekali ni je kami pergi sini sejak harga minyak naik, nak bwk keta time lunch tu mmg malas..


 @Bandar Baru Sentul, berhampiran dengan LRT Sentul Timur..
Kat sini byk kedai makan goreng2 malam2..tengok 3 gamba dibawah..cantik plak dekorasi pinggannyer..
harga stendet..tak lama tunggu..
Nasi Goreng ayam

Chicken Chop

Nasi putih dan ayam goreng kunyit

 Baru2 ni aku belanje adik aku sorang ni  kat @Restoran Sari Ratu kat depan Pertama kompleks tepi Sogo..Dia tak pernah makan kat sini pasal takut nk masuk kedai ni..takut mahal lajokk..
Restoran ni berkonsepkan masakan Padang/Indonesia gitu..
Tapi dulu boss pernah belanje mkn ikan nila goreng ni RM20 seekor..
Sedap mkn dgn nasi putih cicah sambal kicap dia..
Mahal kan..hehehe
Last2 separuh je kami dpt habeskan dan separuh lg diberi pd org lain..


@Ana Ikan Bakar Petai,Bandar Baru Bangi
Ana Ikan Bakar Petai ade cawangan kat BBB..bukan kat Tanjung Lumpur aje ia popular..kat sini pon penuh orang..Kalu nk makan sefamili..lebih baik call dulu booking meja dan makanan..cepat jugak sampai..
Puas hati dan harga berpatutan..stendert harge..
 


@Murni, Bukit Jalil
Selain portion makanan nyer yg besar, setiap kali pergi Murni mesti nk kena order Nan Cheesenyer..
Tapi apesal rupa telur mcm tu je..gune telur gred dan cap ape tak tau..takpela asal kenyang..


 @Kek Cheese Meleleh kat Shah alam yg aku tak tau kat mane pasal ni pon kirim dgn opismate..
 Satu bekas RM20..aku beli 2..bile wat balik kampung tak sampai 10 minit licin..
Tapi kalu mkn2 byk2 cepat muak yela cheese byk..
Sedapnyerrr..bile mkn sejuk2..rase mcm eskem yg tgh2 tu..

First time uolls i makan beger bakar..ni citer tahun lepas nyer..beger bakar kat atas yg kat Kajang tu second time minggu lepas baru makan..
Ni @Beger Bakar Kaw Kaw ok kat Wangsa Maju..bager bakar Abg terbako aka Abg Burn aku tak rase lagi.
Beger dibawah RM9++ sekali air minuman..pakej lettew..tak lama tunggu
Sedap wehh..kenyang bangat..nasib baik aku amik beef yg bukan double punyer...

hmmm..itu je la..I nak close post ni..
Bukan senang nk tulis sekarang ni..idea dan mase yg terhad sejak akhir2 ini..
Minta maap la kalu buat anda lapar selepas habes bace post ni sbb aku pon tgh lapar ni..Baik aku tido cepat2..
K bai..

No comments:

Post a Comment