Wednesday, July 27, 2011

Panggilan Pulau Perhentian

2014-Updated post
Edisi 2014 Aku ingin berkongsi gambar2 menarik sepanjang Company Trip di PP, Ganu kite.
Sayang pula byk gambar2 kenangan dalam simpanan jika tidak dikongsi disini..
Bila anda 'mungkin tertengok' post ini, mana tahu tetiba rasa nak pergi PP.

2011..
Camner nak start yerp..hihi..pertengahan July2011, aku mengikuti company trip yg pertama kali. Tahun lepas, aku hanya menyaksikan opismate balik dari Langkawi, mase tu hari pertama aku report on duty sbg Trainees Ebi.
Tapi minggu tu aku sgt busy smpai nk packing barang pon tak sempat iaitu malam sebelum berangkat. Aku ingt balik opis bolehla packing, tp aku balik pukul 11 mlm, keje tak siap, tetibe ade problem yg tak diingini..aku sempat tido 2 jam jew..letih wehh..

Day 1

Naik bas dari office TPM ke LCCT untuk naik flight..2 jam je tido lepas overtime kerja..

Pukul 5.00 am, kami kena berkumpul di TPM utk menaiki bas ke LCCT. Dalam bas aku tak leh lelap jgk..Kami sampai LCCT hampir 7.00 am. After solat subuh aku berkejar naik flight buat pertama kalinyer..Dalam flight aku duk sebelah MunKent yg sungguh memahami..dia tolong pakaikan seatbelt, tolong bukakkan..bukan aku tak reti tp kekok sikit..MunKent bagi aku duduk sebelah tingkap utk tengok dunia udara sendiri..

Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Kota Bharu


Gambar ni masa kami baru turun flight

Turun flight kat Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra KB, kami naik bas sekali lagi ke Jeti Besut

Jeti Besut
Tak sampai sejam, sampailah kami ke Jeti Besut..dalam bas ke Jeti baru aku dapat tido senyenyaknyer..

I naik bot uolss kat Jeti Besut ke Pulau Perhentian..Jom..uolss jgn tengok saje..

Hoi korang, nak gi mane tuh..ikut kumpulan masing2 laa..hape pon tak boley..podahh

Cari manusia tersembunyi..
Pulau Perhentian, Terengganu
Sume org excited dgn keindahan kat sini..
- Pulau Perhentian Resort katanya 4 star..Anda pergilah sendiri, baru boleh bagi berapa star *
- Kurang makanan traditional dan Malaysian dishes..Lebih banyak Western dishes (mungkin ramai pelancong)
- Aku terpikir..'di terengganu kah aku skrg'..tak rase kat pantai timur pon..sbb ramai pelancong.
- Banyaknyer Dugong terdampar di tepian pantai saujana mata memandang..

Cantik sungguh PP tahun 2011..sekarang nak masuk tahun 2015 dh tak tau rupa skrg
Air jernih, bersih, cantik...arghhh.. rasa nak pegi 'honeymoon' lagi kat sini..
Pasir putih, tapi sayangnye aku tak reti berenang dan scuba..
cuba anda bayangkan anda berada disini, duduk termenung melihat indahnya alam..
Sampai kat Resort, sakan kami bergambo..
Lompat selagi boleh lompat..depan resort..

Petang tu, kami ade aktiviti sukaneka mengikut kumpulan.
Ni laa kumpulan aku..Black Owl..hmm berlemaknyer aku time nih..hehe

Entah kat mane laa diorang sume rembat kain batik..
Ni kumpulan Aqua Tiger..
Ni kumpulan Super 10..mcm nama cekedis super ringg..
Ni kumpulan Susu tin cap Junjung..hehe
Sukaneka di petang hari..
seram aku tengok baju ijau tuh..
Seronok beronok sgt time ni..enjoy je....

Jejaka jejaka 1Malaya..

Day 2



Aktiviti Snorkeling..kau rase??

Aku ni tak pandai berenang tapi aku ni jenis 'nak try' jugak..

Air paras dada pon aku boleh lemas taraf kolam budak2 tadika main tu inikan pulak pergi ke laut dalam..kau rase??

Kononnye pakai jaket keselamatan, aku ingat aku akan selamat..

Sekali aku lemas daa..puii pada diri sendiri..nyusahkan org2 yg selamatkan aku jer sampai ada yg hilang mood terus nak bersnorkeling.ahaha..nasiblerr labuu..
Aku ingat lagi, mase aku turun dari bot nak snorkeling konon2nya..xdek org pon pegang aku, aku bayangkan jaket tu bole apungkan aku, pastu aku boleh tengok cengkerang dan hidupan laut dgn jayanya..berani mati betul aku masa tu.. sekali kaki aku ke atas, kepala ke bawah, ape kes??
Mula lah aku terkapai2 masa tu jugak, aku tak nampak ade dah, aku pegang ape saje yg aku boleh pegang asalkan aku dapat bernafas, berapa teguk air masin dah aku telan, aku cuba jgk selamatkan diri sampaikan diri ini nak ke arah bawah bot dah..cuba bygkan kalu aku terlepas ke bawah bot dan takdek org perasan..maka terapunglah mayat aku di pulau itu..ahaha.
Bila ingat2 balik kelakor rase, boleh berair mataku berjujuran ketawa..'This is my epic story..' kerana kalau kawan2 ungkit balik pasal citer ni mesti diorg akan gelak guling2 taraf gaban meroyan nak beranak gaban junior..
Pengajaran dari kisah ini bagiku adalah..kalau tak tahu, sila bertanya dan belajar..hekhek.
Aku jeles dgn diorg yg hepi jer berSnorkeling, aku harap satu hari nanti aku boleh 'berSnorkeling' jugak..Amin.



Arghh..gaye pro jer lebih sebelum snorkeling..tapi last2..yang hadooo..ahaha

Sebelah malam pulak kami semua kena buat persembahan mengikut kumpulan masing2..
Bilaa larut malam..tara kuca tara kuca caa..hahaha..yg ni set2 veteran yg tak berapa nk veteran..
sekali tersampuk saka rimau daa..apekah makhluk ditengah yg berambut tocang blonde tu..hahaha
Arghh..nyampah aku kena dancing2 ni dah la band belakang tu lupa lirik..hahaha..tudung pon jd sayap burung antu daa..
Bonus ditangan kananku..increment ditangan kiriku..kekdahnyerr..boss type no.3 suara boleh diketengahkan lagi ke peringkap ujibakat Kilauan Emas..


Cikaaroo..

Makan2..

Day 3

Sebelum pulang ke KL, pagi tu kami buat aktiviti bebas sampai tengahari..
Last Day morning, aktiviti bebas..jalan2 mandi2 cuci mata..

Kau rase aku tunjuk ape..Ranting kayu? Ikan pari hokey..tapi tak nampak pon dlm gamba ni..ni sume salah photograper..hehe
yang ni lah tuan punya badan..bakar pon sodap ni..
Gambar kenangan sebelum berangkat pulang ke KL.
Sampai disini sahaja nak aku coretkan tentang PP. Mengenang kembali memori disini.
Sebenarnya post ini memakan masa utk dikemaskini dan memerlukan ketelitian dan ilham dalam mengarang dan menyusun gambar mengikut detik.

Aku tak pernah terfikir yg moment seperti tidak akan berulang sekali lagi bersama-sama kawan2 tersayang. Maksudnya, aku tak tahu ia adalah moment terakhir seumur hidup.

Sebab itulah aku selalu mengingatkan diri sendiri agar senantiasa menghargai moment dan insan2 yg hadir dalam hidup kita kerana kita tak akan tahu mungkin itu adalah perkara terakhir yg terjadi..
Ayat touching nampak...hehe

Gambar ramai2 diatas, anda percaya atau tidak, hanya 12 orang sahaja yg masih bersama2 memajukan kompeni ini..yg lain semua sudah membawa haluan ke tempat lain.

Aku doakan agar semua kenalan dan kawan2 ini bahagia dgn hidup dan kerjaya masing2..Amin.

2 comments:

  1. byk nyer ko cite....penat aku bace..............best nyer p pulau perhentian , naik flight lg.....aku tk penah naik ..

    ReplyDelete