Wednesday, September 24, 2014

The Last Co. Trip ~ Dhe Rhu Beach, Kuantan

21 - 23 June 2014
Sekadar berkongsi gambar dan cerita.
Ini Trip terakhir. Selama 4 thn bekerja disini, aku hanya pergi Trip Pertama-Pulau Perhentian dan Trip terakhir-DRB, Kuantan. 
Pantai ini tidak seperti Pulau.. Pulau memang la cantik..
Tempat ini lebih sesuai utk Hari Keluarga, BBQ, mandi kolam dan pantai bla bla bla dan ia memang lokasi sesuai utk yang "Safe Budget" 

Day 1
Walaupun tak semua staff yg pergi, tapi aku join jgk disebabkan ini adalah moment terakhir bersama diorg sebelum aku berhijrah ke tempat kerja baru.

Berhenti kat Hentian Bentong
3 pm sampai..
Adakah membawa hamper perlu? mmm kalu aku yg urus mmg aku tinggal je hamper ni sume kat opis..Just buat cheque olok2 jer..Penat tau nk punggah.. tp pemikiran mereka mungkin nk nmpak lg menarik bila masuk gambar..Gambar?? tiada siapa yg peduli slps itu.. Trust Me :-)


Petang itu kami bersiar2 di gigi pantai..Pantai yg kelabu seperti langit..
Yes, ini memang Hari Keluarga EBI yg pertama, tp sebenarnya satu kek sudah cukup :-)
We have three type of bosses..dari kiri..
Sorang pemurah peramah, sorang lemah lembut, sorang tegas..
Tapi akhirnya ditempat kerja baru aku jumpa jenis ke-4, iaitu punctual.
Day 2
Semua program dah tersusun rapi. Pagi yg indah. Melihat air pantai dapat release tensen.. walaupun dah tak berapa nk tensen dah :-)



Lompat laa selagi bole lompat
Grup Ketam
Grup Jerung
Grup biawak ehh aku tak ingat siot nama grup nih
Well, aku mmg handal dlm Bola Tampar hehe, tgk la tangan kanan aku mmg berfungsi dgn baik.
Yer, hanya bola tampar dan hoki saje aku guna tgn kanan.
aku tak sah kalu tak jatuh macam nangka busuk daa..
Dlm permainan ni, ala2 mcm dlm RunningMan tu..yg first kena mahir lukis..aku org yg nak last2 dah..
dapat ke aku mmg hampeh la..pasal org yg awal2 dah out haha..
Outputnye sepatut Zirafah tp tgk la aku lukis tu, kepala mcm rupa ayam jantan daa...
Gelak guling2 aku tgk gambar ni..yg plg lucu sekali yg tgh2 tu la..jahanam ibu dan ayh angkat diorg design..
Ini peraduan mencipta kostum oleh parent diorg sendiri..
Masa aku duk depan yg tgh tu..dia senyum je sbb tak leh bergerak langsung,
hampir juling matanya pasal potongan lubang spek biru dia tak menepati piawaian mata dia. hahaha
Malam tu ada Dinner..BBQ..mmg sedap sgt dan hamper diagihkan. Tema Masquerede..aku ade beli mask 2 hengget tapi dah patah sesungutnyerr.. tu yg tak pakai..hehe
Aku grup Ketam..3 hamper yg berjaya..
Muka aku dah terbakar dan hitam pasal kuat main pantai dan kolam hari ke-2 dan 3
Comei boss type no.2 ni.. kat sini diorg romentik..ank2 tak bawak ok.
Gambar kenangan mesti ade
Day 3
Mandi, mandi dan mandi..itu saje
dan ada majlis penutupnyerr.


Nasib baik ade opismate pakai henpon Sony Z1 yg water resistant.
Puas mandi air masin, then,aku pi terjun air tawar (kolam)
Gambar depan resort sblm kami berangkat pulang ke KL (sampai pkl 630pm)
 Ok itu saje nak aku share utk tatapan ank cucu nanti..

1 comment: