Sunday, July 10, 2011

Hope is Harapan

Bulan Jun xdek post lg rupenyer..bulan ni genaplah umur aku 26 tahun..hmm 26 tahun..harap2 tahun ni aku jumpa mr right..hehe..kalu xjumpa lg tu namanya ketentuan ilahi..kita nak wat mcmane kan..cinta tak boleh dipaksa.
Pada bulan ni, aku ke kenduri mira di rantau pnjg 10hb..aku bli tiket 9hb mlm..mlm jumaat ke KB. Tumpang rumah sahabatku, fizah hosen. Hari itu hari kamis, hari yg sgt busy buatku..dari satu kerja bertambah kpd tiga kerja..aku kena settlekan sblm berangkat..hari itu, aku mengejar masa. Ada satu tahap aku menangis teresak-esak depan laptop. nasib baik xdek org disekeliling aku. Tiket bas pukul 10 mlm tp aku keluar opis pukul 7 lebih. 8.30 mlm aku keluar rumah. Aku doa agar mudah dpt teksi depan apartment tu pasal kalu mlm2 mmg susah..lrt dari bukit jalil ke pwtc ambil mase 20 minit utk smpai. Aku menyinggah kat mcD the mall utk beli beger sbg bekalan dalam bas. Smpai hentian putra..mak aii ramainyer org..panasnye..berpeluh aku dibuatnye..dah lama tak naik bas xpress..terkenang zaman2 belaja dulu..samaada Dungun dan Arau, keduanya ade kenangan yg tersendiri.
Tapi keberangkatan aku ke KB kali ini sgt menyetuh jiwaku.. setahun lalu, aku juga ke KB, mase tu jiwa dan semangat ku sgt la teruk..krn perkara itu.kesedihan yg berlaku sudah pun berlalu..lepas pulang dari KB tahun lps, aku menempuh hidup baru..tp tahun ini, sekali lg aku kesana..sukar diceritakan apa yg bermain dijiwa..Pantai timur penuh dgn kenangan..udaranya tidak sama dgn Kuala lumpur.
Sampai KB pukul 7 pg..kat sane fizah ambil aku kerumahnya..hmm juga takdek perubahan spt tahun lps. Fizah, kalu mung kawin, aku nak tumpang umah sapa la kalu gi kelate gak..xdop dah la..warih waroh aku sendiri aku tak berapa kenal..
Walaupun rase nk smbung tido tp aku rase segar bile dpt bersembang dgn fizah..yelah dah lama tak jumpa dia..pukul 10 pg, aku dan fizah dan intan ke Bandar KB utk ambil Aini..salah seorg sahabatku. Geng aku ade 9 org sumenye..cume yg gi kenduri mira ni 4 org saje..2 dh kawin,2 lg kerja xdpt cuti. Aini tak pernah berubah fizikalnya sama dari dulu. Sampai kenduri mira, kami mkn dlu pasal pengantin tgh bersiap..ayam percik,gulai daging..semuanye sedap lebih2 lg bg org yg tgh lapar mcm aku ni. Aku betul2 terpana melihat kejelitaan wajah pengantin persis penyanyi bernama Bienda..haha..Kpd Mira, tahniah dah bergelar seorg isteri..semoga mu bahagia selama2lamanya.. susah senang kite bersama selama ni..mu tetap sahabat hingga hujung nafasku..

1 comment: