Monday, June 10, 2013

28 Tahun Bernafas

7 June 2013

Ya Allah
Ampuniku ibu dan ayahku
Dari kecil hinggalah dewasa
Kau beri segala dugaan dan cabaran
Susah, senang, bahagia dan juga terluka
Sejak dari kecil..
supaya aku pandai membawa diri dan menjaga diri sendiri
Agar tidak menyusahkan orang lain
InsyaAllah.

Ya Allah
Aku sangat bersyukur dengan apa yg kau berikan
Disaat ini, Kau memberi aku seorang kawan yg memahami
Seorang pun jadilah dari tiada..
Terima kasih kerana masih menjaga persahabatan 7 sahabatku yang lain
Walaupun kami jarang berjumpa
Semoga kebahagiaan dan keberkatan sentiasa mengikat tali persahabatan kami.

Ya Allah
Terima kasih kerana menjagaku
Memberi kawan yg baik
Kasihilah mereka yang mengasihiku
Samada ada atau tidak, samada aku tahu ataupun tidak
Aku sedang belajar untuk menerima hakikat
Agar mereka tidak berasa beban dengan diriku

Disaatku sendiri..aku selalu tertanya-tanya
kenapa Kau ambil ibu dan ayahku terlalu cepat
Maka beruntunglah mereka yang masih ada ibu dan ayah
Tidak mengapa..

Permudahkan urusan kerja dan kehidupanku
Kalau aku susah, Kau tolonglah aku
Kalau aku sedih, Kau tenangkan diriku
Kalau aku rugi, Kau tolaklah bahagian itu,,
Mungkin ada hutang yg tak terlunas,
Mungkin ada hati yang tidak ikhlas,
Mungkin juga kerja dan makan minum yang tidak halal.

28 tahun bernafas
Mungkin sesaat dua kau menghentikan degupan jantungku
Mana mungkin aku akan menjadi orang yang tidak bersyukur padaMu kerana itu
Mungkin kini aku menghadapi saat-saat yang sukar
Hilangnya sebuah semangat dan tenaga
Mungkin mereka melihat diriku berubah, mungkin juga aku tak seperti dahulu
Mereka tak tahu aku sedang berperang menghadapinya sendiri
Aku kena bersabar..Kau pernah berjanji, sesudah susah, senang dan bahagia pasti menjelma.

Ya Allah,
Moga aku menjadi hambaMu yg solehah
Walaupun setiap hari aku membuat dosa padamu
Tutuplah aibku..
Tiada apa yang aku harapkan lagi..hanya......
Kasih sayang dariMu.

2 comments:

  1. semoga niq sentiasa berada dibawah lindungan Ilahi dan semoga apa yang niq doakan akan dimakbulkan...amin...we love u niq..

    ReplyDelete