Saturday, February 2, 2013

Sabtu dibulan February

Hari ini hari Sabtu
Hari dimana sepatutnya berehat dan release
Tetapi malangnya hari ini kerja baru bermula
kerana masalah sistem+network yg selalu berlaku
Agak tak larat
batuk+selesama+period+gusi bengkak+hampir demam
Muka pon dah takdek seri
Kalu nk demam kita kena lawan..Poyo jer ayat..

Bangun tido - bace sms boss suruh buat kerja
Adakah aku senyum dan terus ketawa kerana gembira??
Kepala hotak aku tak berjambul..
bawak kereta pon slow..dah lah cuaca panas membahang

Sekarang kat opis
Sorang2 je
kadang2 dengar bunyi kerusi..
Kaw kaw kena

Bekerja dikelilingi kaum Adam
Adakah mereka aspect tenaga aku seperti mereka??
Aku bukan tak boleh kerja hari ini
Bukan pertama kali jadi mcmni..dh banyak kali
Aku memang tak boleh kerja sebab sakit
Ya bos dah tau aku sakit dan kerja mesti diteruskan
Jadi..tiada rasa belas kah dihati mereka??
Oh aku lupa aku seorang shj kuli..
Keselamatan dan kesihatan bukan perkara utama yg difikirkan
Sebaliknya--Kerja mesti siap untuk kepentingan kompeni
Kalau org2 berkenaan ade depan mata ni..maunya mereka kena marah dgn aku ni
Bukan senang aku nak marah org..time period mcm ni mmg otomatik keluar

Wahai kerusi yang berbunyi..diam boleh tak?
Aku sepak kang...biar sume barang2 dalam opis ni rosak
Baru padan muka..
Ish2..mereka tak bersalah
Tulis je bukan aku buat pon.

Be rational & propesional
Ikhlaslah krn duit gaji yg sebesar zarah nilainya ..
diharap halal kerna menjadi darah daging sendiri..

Allahuakbar..perkara dan masalah ini pasti selesai dan berlalu
Ibarat masa yg terus berputar..

No comments:

Post a Comment