Tuesday, November 6, 2012

Kisah Konvo

EPISOD 1
Memang takdek ape yg nak dikisahkan tentang konvo..
Ya..kita semua ada pengalaman manis berkonvo..
Mungkin antara perkara manis dalam hidup selain dari majlis perkahwinan..
Kita rasa berbangga, kita sudah berjaya..
Perasaan diraikan..satu perasaan yg jarang kita rasai..mungkin sekali seumur hidup..
Konvo pertamaku di Politeknik Dungun, aku meraikan diri sendiri seorang diri dan juga bersama kawan2..
Mungkin rush sgt dari Perlis, keluarga pon tak sempat datang..silapnya masa itu ibuku masih ada..
Ohh begini rasanya berkonvo..sayu pula tiada keluarga disisi..
Belajar disini banyak kenangan manis kukutip dan kusimpan dalam hati.
Konvo Pertama di Politeknik Dungun 2007-Diploma

Belaja di Uitm Arau tidak berapa kukenang dihati..
Kerana banyak kesukaran yg kulalui..
Gagal, susah hati, dihentam pensyarah, kadang2 aku tewas sendiri..
Ku tinggalkan Arau dengan linangan air mata..
Walau cuba kulupai tapi kadang2 kenangan itu datang sendiri..
Terima kasih kerana mengajar erti susah itu..
Berjaya juga aku menamatkan pelajaran di peringkat ini..
Konvo kedua-Uitm-2010-Ijazah Sarjana Muda - Sejambak bunga mawar merah
Konvo 2 org adikku itu, aku masuk kedalam dewan yg indah dgn acara yg disusun rapi..
kerna kedua ibubapa kami tak sempat melihat kejayaan kami, tak sempat merasakan kebanggaan dihati..
Aku menggantikan tempat mereka..
Duduk didalam dewan tersebut membuatkan kenangan konvoku bermain di ruang fikiran..
Dalam hati mula terdetik 'Sekejapnya masa berlalu'
Adik2ku juga sudah besar dan mulai kenal dunia pekerjaan.
hmm.. Sayu juga dihati

Tanpa kita sedari, Belajar itu adalah satu pengorbanan yg besar dan menuntut kesabaran yg tinggi oleh kita sendiri..
Percayalah dengan masa dan usaha, kita sendiri akan mengecapi nikmat kejayaan itu nanti..


EPISOD 2
Satu hari sebelum konvo Nor di Melaka, aku teringin membeli bunga mawar segar di sekitar KL..
Disebabkan bunga mawar konvo adik lelaki (Kuantan) sgt mahal RM40-5 kuntum (beli kat gerai konvo)
Maka, aku merancang utk beli bunga sendiri sebelum berangkat ke Melaka.
Dengar kata kat Petaling Street, bunga segar dan murah..
Dgn bantuan GPS, ini kali ke2 aku menjejakkan kaki di Petaling Street.
Parking keta RM3..
Lain sikit dgn konsep Jalan Tar kerana Petaling Street ramai peniaga Cina
Patutlah Petaling Street digelar ChinaTown
Mungkin barang2 murah sbb diborong dari negara China, ada banyak kedai borong kat situ.
Sampai di PS, otakku hanya mencari bunga, bunga dan bunga..
Di satu lorong aku nampak gerai bunga, amoi bunga ni begitu pantas menggubah dan menangkas bunga..
OMG, deretan bunga mawar dengan pelbagai warna..Merah, biru, ungu, jingga, oren, putih, kuning, pink..
Bunga Mawar, Matahari dan Daisy begitu memikat pandanganku.lagi2 harum bunga mawar tak hilang.
Sekuntum RM1.50.. What??
Aku tertarik betul dgn mawar biru..
Tapi disebabkan adik aku tak minat mawar biru..aku terpaksalah belikan mawar yg dia suka..
Ohh ya, ini konvo dia bukan aku..
Tapi aku letak jugak 3 kuntum..arghh aku yg bagi dia suka hati aku ler.. :-)
Haa amik kau..nak sgt mawar campur color-merah, biru, pic - 12 kuntum - RM 35 Murahkan!!

Omg! bila buka sarungnya..bunga kembang mcm ni..Cantikknyerr..

Mawar kuning ni pon beli kat Petaling Street - 3 kuntum - RM12-Si Adilia ni lepas posing pegang bunga ni terus dia campak kedepan..kihkih

1 comment:

  1. aku xpenh p cni..nnti bwak la aku..nk bunga jgak

    ReplyDelete