Thursday, January 5, 2012

Selamat Tahun 2012

Ini post pertama untuk 2012. Jika penutup 2011 aku dlm dilema..ceh..dilema la sangatt..tp sekarang tidak lg..Aku sudah membuat keputusan utk berdiam diri, tak mau diberi harapan dan memberi harapan. Mungkin belum jumpa Mr Rite yg sebenor-benornyer lg..hikhik..
Terus menerus menyibukkan diri dgn kerja, bagi aku..semua org akan berhadapan dgn keadaan stress yg akan melanda pertengahan tahun sikit mase lg..spt thun lps..tp perkara yg akan datang kite tak boleh nk jangka..Jangan ler risau..
Kite tak boleh lari dari bebanan kerja..yg penting kite sudahkan ape yg belom sudah, kalu kite rase gentar utk berhadapan dgn bebanan tu, kite kena ingt mungkin ade tangan2 ghaib yg akan membantu..kalu ade jodoh rejekiku kat EBi tu adelah kalu xdek nak wat mcmane..pendek kate jangan pikir la benda2 yg akan dtg tu,,kite xakan tahu ok..bile kite sibuk dan berkorban org tak nmpak, bile kite rilek or cuti or silap wat kerja ke itu lah yg org selalu ingat..takper lah..
Azam tahun baru? tahun ni aku berazam utk meneruskan idop seperti biase..Tahun lepas byk benda aku nak..
1. Henpon Android-Aku pilih Xperia sbb mmm aku suke henpon cap Sony E pasal sound best dan tahan lasak, sekarang dah setahun pakai, byk kali jatuh still ok cume charger ori dah rosak.
2. Kereta-Memula tu aku pikir bile dah pakai kete nnti tak leh la nk shoping sakan, kena beringat sokmo, byr bulan2, servis, insuran setahun sekali. setakat ni dgn gaji yg sederhana, aku masih boleh bertahan, cukup2 mkn, simpan sikit2 'cume'...........................
3.Aku ade beli sofa utk rumah kat Krtg 5..hehe..sebelom aku beli keta, sume kehendak aku tunaikan sbb bile dah terikat dgn aset keperluan yakni Viva aku tu..susah le aku nak beli..
 4. Mesin basuh-Sebaik ajer dapat bonus pertengahan tahun 2011, trus aku usha mesin basuh..yelah baju banyak, tak larat nk basuh tangan dan duk mencangkung sambil menyanyi2 dalam bilik air..xboleh tahan ler..
Itu jer utk tahun 2011-Syukur kan..:-)

Azam tahun 2012 adalah...................yg 'cume' tu adalah...............bayar Ptptn..Sekian.
Aku nak tido lah, nnti esok susah bangun subuh..tapi nk citer jgk mase abes meeting pkul 8 mlm tadi..mase tgh nak berkemas balik, tetibe kan pintu pantry terkuak tetibe..terkezut sikit aku..naseb baik diorg tak blah tinggalkan aku tutup opis sensorang..aku pompuan ler..naseb baek tunggu..pintu pantry oh pintu pantry... mengapa kau begitu haa..
*Bersambung..

1 comment: