Friday, January 6, 2012

Drama Melayu~Aku bukan anti tajuk drama melayu western

Aku nak citer sikit tentang drama2 melayu sekarang ni..memang le aku ni pengikut drama melayu..sebenarnyer banyak drama melayu yg best dari yg tak best.. maklumla dari kecik lagi aku tengok drama2 melayu dengan arwah mak dan adik pompuan...hmm..sekarang pon kat umah sewa xdek astro jadik drama melayu lah jadi santapan aku..
Sekarang banyak drama melayu tajuknye begitu western..xpelah asalkan jalan citer best..
Meh aku nak membebel sikit pasal drama melayu sepanjang tahun 2011 hingga sekarang..
Trilogi Cinta


Awal tahun 2011 mmg aku selalu sibuk smpai aku tak berapa nak tengok tv sgt, awal mlm lagi dah rase ngantuk..tapi satu malam aku ditakdirkan tertengok citer nih, mase tuh dah episod 2 kalu tak silap..dah le hero citer tu Rosyam Nor, xkesah ler dia hero tua ke yang aku tau, drama ni mesti drama produksi dia dan mesti jln citer dramatik sbb dia yg jadi hero..Susunan lagu yg baik~lagu Siti dan Kris, lakonan yg mantap..nangis jugak aku tgk citer nih..sbb byk bermain dgn perasaan..hehe mcm citer Gelora dihati Sara..tapi ending dia mcm kubang hanyar jer..haha

Nora Elena

Adaptasi novel Kasih Yang Suci tulisan Meen Zulaikha ni pon best jgk..bestlah bagi org2 yg suke berangan nak lelaki gentleman macam Aron Aziz ni..hehe. Aku tak berapa ingat pon citer ni pasal ending dia aku tak tengok sbb masih di opis~meeting.. Tengoklah tajuk citer ni~Nora Elena..western kan..aku bukan anti tajuk drama melayu western tp kalu bulih tukarlah jadi Nora Aminah ke Nora Anisah ke..hikhik..kalu gini gak tak komersial lah mok nik oii..

Soffiya

Walaupun aku tak minat langsung sumer pelakon citer nih, tapi disebabkan sume citer Tiz Zaqyah berlakon mesti best macam Nur Kasih tu..jadi aku tengok ler..dramatik jugak citer ni..lagi2 episod mula2 tu yang Soffiya jadi hamba seks bapak dia..Ending nyer pon bulih diterima, tak sia2 aku tengok..hehe

Tentang Dhia

Nape ade muka minah tu kat tengah tu, patutnye muka Melly baru betul..xsuke la..hehe..abes jer citer Soffiya, aku ikut citer nih..first episod lagi jln citer dia memikat hati..tiap2 petang abes je keje mmg aku tertunggu2 citer ni..dahler si Nora Danish ni comel bangat, Adi Putra plak macho abes..100% dramatik sbb jalan cerita islamik, sedih, bermain dgn perasaan yakni cinta, dan yg penting ade elemen seram ..yg part seram tu jrg2 ade dalam drama cinta melayu..Meraung aku tengok citer ni..hehe..bile citer nih abes, petangku tiade seri lagi..cedehnyer..

 Cinta Elysa

Haram jadah aku nak tengok citer nih..tengok lah cover diorg berdua yg poyo tu dah le mcm cover drama korea Full House jer..bukan ape, aku tak suke sangat dgn si Fasha Sendat yg byk kontroversi negatif..aku tak suke pelakon mcm ni..sama ah dgn hero citer nih..aku anti lelaki tak setia..hahaha..ape lah terbawak2 biawak plak..arghh yg penting aku tak tengok citer ni smpailah endingnyer. sebab hero heroin nye aku tak suker..hahaha.. nasib baik fasha sendat tak jadi heroin Tentang Dhia..

Vanilla Coklat


Serius aku tak suker tajuk cinta ni yg western..diulangi aku bukan anti tajuk drama melayu western tapi....tapi kalu takde mengena dgn jalan cerita ia boleh mendangkan kemeluatan oleh diriku terhadap citer ini..Aku tak tengok pon citer ni ntah best ntah tak best pasal prinsip aku kalu sekali aku tengok dah bosan, aku jadi tawar hati dah nk tgk..ade Vanilla Coklat kesah..haha..Tengok ah pelakon laki tu..mcm budak baru abes spm jer..haha..sori ahh aku tak tengok citer ni..

Bunga April


Bunga April..sekarang January ok..nape tak bunga January, bunga raya, bunga melor, orkid ker..bunga april?? wvc betollah..utk kali ketiga,  aku bukan anti tajuk drama melayu western tp aku dah bosan tgk drama melayu ala2 kaya raya ni, ade company besar2 cenggini, harta diwarisi anak laki yg segak bergaye.. very streotaip (betol ke aku eja nih)..tengok rupa heroin citer ni ala2 arwah Maikel jackson aku xberapa minat lah..lagi2 hero citer ni adalah kasanova diluar lokasi..hampeh..dari aku layan citer ni baik aku gosok baju nak gi keje esok pagi..

Gemersik Kalbu

Haddoii, abes citer Tentang dhia, aku harapkan drama adaptasi novel Gemersik Kalbu tulisan Anis ayuni best tapi..kurenglah..biase drama adaptasi best2 tp pengarah drama ni aku tak minat la plak, si Heykal Hanafiah tu laki Faezah elai(cerai bini tua kawin faezah elai, aku tak suke la :-p ). Hero dan heroin dah ok tp aku tak rase feel pon tgk citer ni..bile babak sedih aku tak nanges pon tu yg pelik tu..Macam syok sendiri pon ade..bulih plak aku terlelap 2 kali lagi Khamis lepas tengah2 tengok citer..adakah aku terlalu letih ataupun citer ini membosankan..yer tak syak lagi, citer ni agak membosankan tp aku masih mempertimbangkan utk menontonye lg sbb dah xdek citer lain aku nak layan petang2 balik kije..tengok kecantikan ayu raudhah dan kehenseman akasha pon xper la..

Dingin Lavenda

Drama ni diilhamkan daripada novel DINGIN SALJU INDIANA tulisan Nurolsham Saidin. So sweet 3 org ni jalan citer yg menunjukkan nilai2 persahabatan, agama, ilmu dan antara 2 budaya yakni melayu dan oversea~Australia..tak sabar nak tengok camner kisah mereka bertiga minggu dpn di Australia..dah lame citer melayu tak buat shooting kat obersea..harap2 selalu tunjuklah bunga lavender tu..tajuk citer western kan..hikhik..dengan ini malam Sabtu ku bermakna dengan adanya citer ini..


Puas aku membebel sorang2 kat sini..biar pon blog aku takdek orang singgah xper..ni blog aku mcm diari aku jgk lah tmpt aku berkongsi citer, melepaskan perasaan terpendam dan idea menulis..Terima kasih pd sape2 yg bace yerp..ingt nak sorok blog ni tapi..biarlahhhh! :-)

2 comments:

  1. kalu xtngk..napa tngk gak cover dir

    ReplyDelete
  2. rajin ni review stiap satu drama terkini skrang...nice entry..

    ReplyDelete