Sunday, July 10, 2011

Sakit itu penghapusan dosa kecilku..

Akhir bulan June aku sakit. Sakit ape? ntahla..mula tuh batuk2 dan tak lalu mkn secara perlahan2..seingat aku,aku dan rummateku, Sah pergi Kfc, asyik makan McD je, aku nak tukar mkn Kfc plak walaupun hari tu aku tak brp rase nak makan pon. Aku mkn seketul je.  Bau mop lantai kat situ  kurang menyenangkan...mmg aku xakan mkn dah kat situ, kat lain boleh lagi..hmm.. 
Tak lama kemudian, aku balik kampung, aku rase ok lagi walaupun batuk2 dan selera aku ok lg. Back to KL, balik keje hari isnin tu aku makan spt biase, aku beli mee sup dekat umah sewa aku, dan balik tu aku prepare pisang goreng, pisang yg aku bawak dari kampung. tapi..malam tu aku tak boleh tido dan rase nak muntah..abih aku muntah sume yg aku mkn utk dinner haritu..esoknyer aku pi opis, tp pagi2 tetiba pening2 lalat, tak larat betul..aku rase mgkin tido aku terganggu pasal tu aku rase pening2.. lepas seseorang tegur aku 'kamu nampak lemah'..aku pon pergi jumpa HR utk amik RL..mmg aku tak leh wat keje hari tu..
Aku balik umah sewa lalu memengsankan diriku..aku ingat bangun tido,aku akan segar tp dah seharian tak da selera makan, aku pon pergi cari mknn jgk utk tenaga..tp lepas makan mesti akan keluar balik, nampaknyer perutku tak mau menerima mknn..esoknyer aku terpakse pergi kerja krn ade keje penting tak settle lg..pas settle keje, aku amik MC dan pi klinik....doktor kata kemungkinan aku keracunan makanan..hmm aku mkn ape smpai mcm ni..aku sangka aku demam pasal terkena hujan pagi2, tp keracunan mknn..aku balut kepalaku sblum tido dgn kain tuala basah..sedap sikit tido.. 3 hari berlalu, badan aku still menolak mknn waima ubat yg aku mkn pon aku muntah balik..mcmmane nak sembuh kalu ubat pon aku muntah balik..aku mampu terbaring sj tak mampu buat ape2..hanye berdoa semoga tuhan ampunkan aku, sembuhkan aku agar aku boleh bekerja..:-(
Masuk hari ke-4, sekali lg aku pi klinik yg lain plak, kali ni aku pi klinik kat Tpm, doktor pompuan india yg garang..doktor tu salahkan aku pasal tak makan ubat betul2..balik tu aku mkn ubat betul2 dan berusaha agar ubat tu tak keluar balik.. aku mula pikir yg bukan2..hehe..yelah tak lalu makan dan najis bertukar warna itam..hmm ajal makin dekat ke? aku mula terkenangkan keluarga dan kwn2..kalu aku takde nnti siapa nak tolong siapkan kerja tu... aku takdek nnti siapa nk masak2 kat umah/kampung, teruk betullah aku ni :-) 
Tibalah weekend yg dh lama aku tunggu utk bershoping-Shoping di Jln Tar, tapi itulah, manusia hanya mampu plan, langsung aku tak keluar rumah kerana betul2 tak larat..terbaring aje..asyik ingatkan arwah mak aje :-( Masuk hari ke-6 dan 7 aku still tak mkn dan hanya lalu minum air 100Plus dan Lipton Lemon Tea. tapi malam tu aku dah boleh ketawa terbahak2 dah dgn Sah,rummateku..hmm ok sikit dah kot pasal sebelum ni aku hanya ketawa secara kacil2 kecilan..hikhik.
Esoknya aku pergi kerja, tp sebelum tu aku breakfast utk tenaga, aku beli nasi lemak tp ia keluar semula..hmm still not success..tapi aku dah boleh mkn roti dan kuih2..yihaa..
Esoknye lagi aku mula berselera mkn nasi dan tak kuar dah spt selalu, housemate ku tegur aku nmpk kurus sikit..hmm..nak wat cmner xdek selera..skrg dah sihat sepenuhnyer..aku kembali makan dengan penuh kesyukuran yerp bukan penuh nafsu..hehe..
Sebagai penutup, aku tak boleh membayangkan yg aku tak mkn selama 7hari..Mase sakit tu, aku berfikir 2jenak, begini rupanya tiada selera..Syukurlah aku tak sakit dah, dan boleh la aku mengikuti Company Trip ke Pulau Perhentian-3hari2malam minggu depan dgn lancarnya...Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment