Monday, May 23, 2011

Marah! Syaitan menunggu meraikannya..

Bulan May2011 dah nak sampai hujung, sume org sibuk, sibuk dgn kerja, kerja yg tak sudah2..hmm ramai org kelihatan stress.. aku pun, smpai imun badanku sgt bercelaru, tanda tandanya hanya aku yg tahu..minggu lepas saje ramai org marah..marah sape? marah aku ler.. marah lah balik.. tak reti nk marah org..huhu baiknyer.. kesudahannye hati bengkak ler.. tp lepas tido sume akan baik baik saje..hati yg bengkak akan surut..pecaye la..kesimpulannya..tido ler..
Terase ke cik nik oii..hmm ade aku kisah sumer tu, asal keje aku siap sudah..
tak boleh mcm tu cik nik, amiklah ia sbg proses pembelajaran dalam kehidupanmu..perbaiki ler, org dh tegur tu better dari org tak tegur..
tapi yg susahnye aku jadi segan ler..sbb aku lambat, tahap keyakinan semakin menurun..jgn pikir sgtlah lalui apa yg ada..baiklah!!
Manusia ni mcm2 jenis, pro dan kontra, kalu kiter marah kat org..kiter dah xleh berpikir dgn baik..abih marah org,kite jadi serba salah dgn org yg kiter marah..sbb itu diam ade jugak baiknyer..cool kan saje bagi org2 yg cool mcm aku..kikiki.. ade org kate jgn dok pendam saje.. tp kite kena ade rahsia..jgn sume dok bgtau kat fesbuk.. tapi mungkin itu cara utk meluahkan..biaq pi depa la..awat ckp utara plak nih..
Kesian aku tengok tragedi tanah runtuh rumah anak2 yatim tu, mereka sedang menghadapi satu perasaan sedih yg paling dasyat dalam hidup, insyaallah dgn masa, sedih pergi.. bahagia kembali pada mereka..nak nanges rase..kesian2.. aku yg hilang beberapa org saje, mereka ramai..aku paham perasaan itu..sume org akan mengalaminya..
Bersyukurlah dgn apa yg kita lalui kerna kita tak tahu kemaslahatan dariNya..

No comments:

Post a Comment