Thursday, June 11, 2009

Week seterusnya..

Aku penah jg exam budak2 sini, dlm 17 org tp sekali tu je, sebagai pengalaman org kata.. utk subjek animasi. Aku tau environment sni mmg x sama dgn universiti.. aku kena ikut rentak sini la.
Mula2 tu aku ikut je sorg lecture pompuan ni cari bilik exam tu, pastu x jumpa, alih2 bertembung dgn student yg nk amik paper tu, diaorg yg tunjuk jalan kat kita plak..
aku masuk susun kertas jawapan, pastu ada student kelas tu sibuk nk masuk jgk, ader yg sibuk nk tolong susun la, ade yg nk amik gamba la, katanya nk wat kenangan..hmm mcm2 perangai la aku tengok,ade yg keluar nk cari kwn yg tak jumpa kelas exam, alih-alih dia yg tak masuk2.. risau aku di buatnya dgn budak2 ni, kalau la aku jadi lecture diorg, maunya aku kena darah tinggi..takpun barah otak..hehe..
Pukul 2.30 ptg start exam tp ade jgk yg x masuk lg..masing2 mulut pot pet pot pet, sorang tu ngorat bdk sekelas dia, time exam nie ade jgk mase dia nk ngorat.. sorang tu asyik bebel je aircond rosak..hmm..tgh aku check slip kedatangan kat sorang budak nie, boleh plak dia wat permintaan nk tukar tempat, panas katanya..aku jawab la dgn hemah “awak nie..ingat awk sorang je yg panas, sy pun panas jgk..awk ingt duduk tmpat lain tu sejuk ke..supa tula jah..” jadi rayuan ditolak..
Diorg ni selamba je berckp2 tgh2 exam..aku nk tegur, xleh la aku ni sapa kt situ.. masalahnya, lecturer tu pn borak sekali dgn bdk2 tu..hmmm..
Pastu, tiba2 sorg bdk laki menjerit, “panas wehh”..terkejut monkey aku dibuatnya..
Lepas tu..aku duduk la mengadap diorg sume kat depan kelas kat meja lecture, ikut hati sepanjang time tu aku tak tahan tersengih je tgk muka lima belas sen diorang tp aku cover muka aku ni ala-ala ratu kebaya.. mane taknya, aku tgk muka diorg, diorang tengok aku balik, nk je aku sergah..jawab la soalan tuw..tp aku pendam..aku tgk diorg sbb nk pastikan x meniru..alih alih aku plak yg kena buat2 pndang lain..hmm..
Tak smpai 10 minit ade sorang dh nk keluar exam..lps tu ramai la nk ikut jejak bdk yg kuar awal tu..tp aku tgk diorg nie lebih byk termenung ingt kmpung dr menulis jawapan..
Pukul 3 ptg, hmpir semua student hantar kertas jawapan..xleh bayangkan la diorg jwab dlm mase setengah jam je..leh masuk Guinness book of record la kalu gini gaks..

No comments:

Post a Comment