Monday, June 1, 2009

Week 3

Aku selalu tertanya-tnya dulu, nape la aku xdpt2 lg tempat nk wat praktikal..hampir 10 tmpat aku apply kat pahang termasuk satu kat KL. yg peliknya, yg kat KL tu 97% peratusan akan dapat praktikal kat situ pn akhirnya aku xdpt jgk spt yg di imagine kan disebbkan kesilapan teknikal..beberapa bulan kemudian akhirnya, tmpat praktikal aku skrg nie la yg sudi terima aku, only one..abes yg mane plak yg lain..ntah2 terkandas antara utara dan timur tenggara kot..maser tu aku hanya telan air liur jer bila dengar kwn2 aku yg lain sume dpt lebih dari satu..walaupun aku sudah belajar dlm hidup ini utk menerima apa yg berlaku itu ade hikmahnyer..tp aku xleh jgk utk mengelak dari berpikir..why?why?why? aku selalu berdoa agar dikurniakan dan ditemukan dgn org2 yg baik baik..
dlm week 3 nie baru la aku dpt jawapannyer..selain dpt duduk dgn sedara yg baik hati, sudi menghantar dan mengambil aku dr tmpat praktikal nie,tanggung mkn minumku di sini..aku juga dpt kwn yg bernama asmaq, dh mulai mesra dgn kakma. aku selalu harap, jgn aku tension di waktu ini, ckuplah dgn tahap ketensionan yg melampau mase sem5 dlu(before practical)..dan before masuk last sem yg menjanjikan hadiah kesibukan yg lumayan..perghh..ayat..walaupun mase practikal sekarang nie pun ada kerja n busy jgak la..tp dgn ada nya asmaq n org sekelilingku skrg, aku hepi lebih2 lg hujung minggu dpt balik kmpung..

hmm..bila otak dh letih berpikir..aku n asmaq selalu borak2 n mengumpat apa yg perlu dan sape yg lalu didepan mata..hari tu kami mkn kat satu restoren nie..lps mkn, angkat punggung ntah macamane tgn aku nie gatal2 plak nk masukkan kerusi tu ke dlm meja mkn tu balik..pastu gi la bayar kat kaunter..dgn tak semena2, makcik kaunter tu berucap sebegini "jarang makcik tengok org makan pastu masukkan kerusi tu balik, adik nie kat umah mesti selalu wat camtu kan?!!.." aku terkejut pastu cover cool dgn berbohong sunat sebegini "haah makcik"pastu aku cover ayu persis bakal menantu pilihan "xdek la makcik, biase2 jer.."..aku tgok asmaq dh sengih2..mkcik tu sambung khutbah "tu la..selalu makcik tengok org2 sni, tinggal jer kerusi mcm tu aje..jrg makcik tengok mcm adik nie"kalau asmaq baca artikel aku yg nie mesti dia rase ade ayat yg aku tokok tambah..hehe..xdek la..mmg mcm tu aku dgr..kalau minggu2 before nie, aku asyik mngomel, mkn situ mahal..mkn sini mahal..last2 hari tu aku dpt harga breakfast yg paling murah setelah terjadinya perkara itu..makcik tu pun tersengih smbil berkata"seringgit je la dik.."aku tungguh mase nk kuar dr restoren tu n then terhambur la hilai tawa persis pontianak harum di pagihari..lebih2 lagi si asmaq tu..dia ckp esok kita gi lg restoren tu n suh aku pas mkn buat2 lap meja plak..hmm..kpd makcik restoren tu.timakasihla n sory la yg sebenarnya aku 'agak tak pernah' masukkan kerusi ke dlm meja pas mkn kt restoren..moral story ni kpd korang sume..berhati-hati, gelagat anda sedang diperhatikan waima pemilik restoren and masuklah kerusi kedlm meja pas mkn..'kejurusan' anda amat dialu-alukan...sekian..

No comments:

Post a Comment