Monday, May 18, 2009

Sem 5 story

Artikel hari nie bukan tentang praktikal aku, tapi tentang gamba2 menarik yg aku amek sepanjang sem 5 awal thn 2009 nie. Inilah kerja aku kalau ader masa yg ‘terlebih luang’ hehe..
First of all yer adik-adik, kebakaran yg melanda semak samun dekat jer dgn umah aku yg berlaku pd 5 februari..


Pemanasan yg melampau di perlis menyebabkan terbakar disana sini, berasap disana sini, berangin disana sini..umah aku plak berasap kat dapur jela. Disebabkan itu, penah housemate aku yg sorang ni terserempak dgn sekor ular ape ntah warna hitam..xtau la ular ape..ular kapak ker, ular sawah ker..ntah2 ular tedung..

ular tu kat bwh sinki dapur, besar la jgk sebesar batang paip katanya..lucu la jgk sbb maser dia gelabah tahap cipan nk beranak tuw..aku tgh bersiap nk gi kelas tengahari tu..kami pun keluar rumah mintak tulun..tulun..panggillah ‘jiran sebelah’.. aku pn takut nk gi tengok or tangkap..jiran sebelah umah aku tu student laki jgk.hmm diorg masuk umah kitorang dlm 3 org gitu utk menjadi kabir hero kabir zero menyelamatkan kami..hehehe. last2 tu,bila kami sumer masuk semula..ular tu pun xdek..geramnyer aku..raser mcm diperkotak katikkan oleh ular tu..x pun ntah2 ular tu nk ngorat housemate aku yg sedang ayu memasak di dapur..dipendekkan citer yg panjang ni, ular tu hilang mcm tu jer tanpa kami temui semula..ntahla..misteri betul!!

Gamba ni maser ader ekspo kat RPA, Arau. Aku naik dgn mira dan tini..hmm ni first time aku naik natang ni..xdpt naik kat genting, naik kat arau pn jadi la..aku sabenarnya sakit perut nk ehem2..bila naik natang ni hilang suma rasa tu sbbnyer..huhu..jeritan batin tini terkeluar abih time tuh. Aku ni mmg la org yg cool(perasan) tapi disebabkan aku nk memeriahkan suasana aku pn jerit la jgks..hehe.

Binatang peliharaan sapa la nie kat makanan org..ish3..teruk betul..kalau la aku jadi tuan punyer makanan nie mau nyer aku flush natang tu kat lubang jamban..hehehe..ader berani?!




Sapa ni? Ni la penceramah uitm penang bg ceramah pasal personal development.. tgk muka dia yg ala2 chinese ni mmg leh cam dia org Sarawak/Sabah..hmm mmg pun..penceramah ni mmg lawak dan budak sumer suke mcm gamba di bawah..hehe

Tapi time petang menjelma, masuk plak penceramah yg serius..hmm ape lg bdk2 ni mula la ZZzzz..biase la modul 5 kan..aku? jgn citer la..berapa episode mimpi dah aku alami..

Menarikkan roti ni..ni si inat yg wat utk dia sendiri, bkn utk aku..dia x pelawa pun aku..aku punyer la telan air liur..hehe..tangkap gambar je la..inilah mknn si bujang yg nk study pd mlm hari..


Inilah gamba warga emas yg menghabiskan masa tuanya di rumah Seri Kenangan Kangar..kesian aku tengok diorang ni..mane la ank2 diorg, sedara mara ker..teringat aku kat mak aku..ape la dosa mereka smpai nasib jd mcm ni. Aku xleh nk bayangkan, kalau la aku kat tmpat diorang, aku mesti nk disamping ank2 dan cucu..nie.. huhu..terkuar jgk airmata maria ni..

Opah 2 org nie aku rasa tgh menunggu ank2 diorg datang..aku rasa la..penantian suatu penyiksaan

Mari-mari-mari..opah nk bergosip nie..

Izah ni punya la nk nyorok bila menangis, akhirnye aku berjaya jgk snap..sabar la izah..hehe


Opah yg isap rokok daun ni la aku rasa opah paling rock n sempoi..tp dia ni tak byk ckp pun..yeke..ntah2 aku yg senyap..pndai ckp org..ape pun opah ni mase muda2 dia dlu dia tomboy kot..hehe

Aku ditugaskan kat bhgn dapur..hmm penat nk pengsan aku mengupas udang yg byk tu..sbb penat punyer pasal aku pn curi2 minum air oren bergelas2..disebbkan tu aku jd kenyang..se’eh aku rase..nie la mknn tengahari aku..pisang tu disusun sebegitu kerana aku nk elak semut masuk..hehe

Lps tu aku tgk byk lg pisang kat meja tu..rmai kwn2 aku menghasut aku utk menapau pisang, diaorg amek kesempatan sbb aku ader paper beg..hmm.. xdpt tapau lain, tapau pisang pn jadikla..aku nk amik sebijik dua jer..tp disebbkan aku ni org yg prihatin terhadap org2 rumah aku..jd aku amik la barang setandan dua..hehe

BERSAMBUNG..

1 comment:

  1. nik msa naik menatang pusing tu..aku xtakut pon..aku pon sj nk memeriahkn suasana la...

    ReplyDelete