Sunday, March 22, 2009

Cikgu Rosman


Cikgu Rosman adalah cikgu bhs melayu aku time darjah 6, 1997. dia ngajar kelas aku since drjah 5 lg sbb tu aku susah nk lupa jasa cikgu yg sorang nie. dia kelakar nk mampus, bujang(masa tu), baik hati, sederhana hensem, and always memotivatekan murid2 dia.. Aku pernah dengar citer adik aku yg blaja bm dgn dia jgk tahun seterusnya, cikgu rosman selalu sebut2 kelas 6 Pintar 1997 adalah kelas paling best dan plg dia rindu.. aku rase mcm sedey plak..bukan ape kami sbg ank2 murid dia dlu terus lupakan dia bila masuk sek men. Sampai la thn lepas, aku terserempak dgn dia dr jauh dgn adik aku, nk tegur ke tak, aku amik keputusan utk tegur dia krn dia pernah citer time mase kami blaja dgn dia dlu, dia plg suka kalu ank murid dia tegur dia, means tegur cikgu la, jgn la wat sombong..dia lgsung xberubah, x nmpak tua pn..maintain je, cuma dh beristeri dan ade anak laki sorang, isteri dia pn muda dan cantik, dia kata isteri dia pn bekas ank murid dia jgk..hehehe. Semoga Cikgu bahagia selalu..rindu plak aku time darjah 6 dlu.. kalaula mase dpt berputar balik..

1 comment:

  1. klu la masa dapat berputar balik,,mesti nik xduduk dalam kelas mcam kandang tu kan

    ReplyDelete